مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 13 بهمن 1399 ساعت 06:552021-02-01اقتصادي

پیامد حذف ارز 4200 تومانی از سبد معیشت کارگران!


یک کارشناس روابط کار با بیان اینکه باید شرایط زندگی کارگران را در سال آینده آسان کنیم و دستمزد کارگران را متناسب با افزایش قیمتها رشد دهیم، - یک کارشناس روابط کار با بیان اینکه باید شرایط زندگی کارگران را در سال آینده آسان کنیم و دستمزد کارگران را متناسب با افزایش قیمتها رشد دهیم، گفت: اگر ارز 4200 تومانی از سبد معیشت کارگران حذف شود معیشت خانوارهای کارگری به شدت تحت تاثیر قرار خواهد گرفت.

حمید حاج اسماعیلی در گفت وگو با ایسنا، با تاکید بر ضرورت تعیین رقم هزینه سبد معیشت کارگران گفت: علیرغم آنکه چند سالی است رقم سبد معیشت در کمیته دستمزد تعریف می شود ولی تاثیرگذاری آن روی تعیین مزد جدی نبوده است.

وی افزود: باید قبول کنیم که کارگران در کشور دچار عقب ماندگی مزدی هستند.

دستمزد کارگران متناسب با افزایشی که در قیمت کالاها و اقلام خوراکی ها اتفاق افتاده رشد نکرده و هر سال قدرت خرید خانوارهای کارگری کاهش پیدا کرده است.

حاج اسماعیلی ادامه داد: در سالهای اخیر که شرایط تورمی در کشور تغییر کرده و تحت تاثیر فشارهای خارجی، شرایط بازار کار نامساعد شده است، خانوارهای کارگری آسیب پذیرتر شده اند به نحوی که با مشکلات عدیده ای در زندگی مواجه هستند لذا باید شرایط زندگی کارگران در سال آینده را تسهیل کنیم و بهبود بخشیم.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

پیامد حذف ارز 4200 تومانی از سبد معیشت کارگران!

پیامد حذف ارز 4200 تومانی از سبد معیشت کارگران!