مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 13 بهمن 1399 ساعت 07:152021-02-01اقتصادي

افتتاح فاز نخست مزرعه 400 هکتاری پرورش میگو در بندرعباس


فاز نخست مزرعه 400 هکتاری در شور دوم بندرعباس با حضور استاندار هرمزگان، رییس سازمان جهاد کشاورزی هرمزگان،مدیر کل شیلات هرمزگان، فرماندار بندرعباس و جمعی از مسئولان به بهره برداری رسید.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از بندرعباس، استاندار هرمزگان در آیین افتتاح این پروژه گفت: استان هرمزگان نزدیک به ده هزار هکتار سطح زیر کشت دارد که امید است با پیگیری ها و تلاش های در حال انجام در آینده ایی نزدیک شاهد رسیدن سطح زیر کشت به حدود 18 هزار هکتار باشیم.

دکتر فریدون همتی افزود: با زیر کشت رفتن این میزان از اراضی پرورش میگو، حدود یک سوم از ظرفیت شناسایی شده و مستعد پرورش میگوی استان به زیر کشت می رود.

وی تصریح کرد: اراضی استفاده شده در صنعت آبزی پروری در گذشته بی استفاده بود که خوشبختانه با فعالیت های شیلاتی در حال حاضر موجب رونق اقتصاد، اشتغال زایی و ارز آوری شده اند.

همتی با اشاره به افتتاح فاز نخست پروژه 400 هکتاری شرکت پرورش میگو در شور دوم بندرعباس گفت: در این پروژه با بهره گیری از تجربیات و دانش و به کارگیری استخر های نیم هکتاری سعی شده است بهره گیری بیشتری  صورت بگیرد.

  استاندار هرمزگان سطح مفید زیر کشت این پروژه را 280 هکتار خواند و گفت: این پروژه در فاز نخست بالغ بر300میلیارد ریال از سوی سرمایه گذار هزینه شده و تا پایان پروژه میزان سر


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

افتتاح فاز نخست مزرعه 400 هکتاری پرورش میگو در بندرعباس

افتتاح فاز نخست مزرعه 400 هکتاری پرورش میگو در بندرعباس