مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 13 بهمن 1399 ساعت 07:352021-02-01بين الملل

وزیر خارجه اسبق اردن جایگزینی برای راهکار تشکیل دو کشور ارائه کرد


وزیر خارجه اسبق اردن تأکید کرد، راهکار تشکیل دو کشور برای حل نزاع فلسطین و رژیم صهیونیستی به خاک سپرده شده است و حمایت جهان از آن صرفا زبانی است و هیچ طرح عملی برای اجرای آن ارائه نمی شود.

- وزیر خارجه اسبق اردن تأکید کرد، "راهکار تشکیل دو کشور" برای حل نزاع فلسطین و رژیم صهیونیستی به خاک سپرده شده است و حمایت جهان از آن صرفا زبانی است و هیچ طرح عملی برای اجرای آن ارائه نمی شود.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، به نقل از سایت روزنامه عربی21، مروان المعشر، وزیر خارجه اسبق اردن در همایش اطلاع رسانی مرکز حمایت و آزادی روزنامه نگاران گفت: در سال 2014 جان کری، وزیر خارجه پیشین آمریکا گفت، یک سال برای حل نزاع فلسطین و اسراییل فرصت داریم و در صورت عدم رسیدن به راهکاری، طرح راهکار تشکیل دو کشور کنار گذاشته می شود.

ما اکنون در سال 2021 هستیم.

وی گفت: اما درباره جایگزینی برای راهکار تشکیل دو کشور باید بگویم که ما باید مجددا نزاع فلسطین و اسراییل را چارچوب بندی کرده و به سمت راهکاری برپایه حقوق ببریم نه به شکل حکومت.

وی گفت: بیشتر فلسطینی ها در اراضی تحت سیطره اسراییل هستند.

معامله قرن به پایان رسیده است و کنار گذاشته خواهد شد اما این مسئله به معنای این نیست که تلاش های اسراییل برای حل این پرونده به ضرر اردن، به پایان رسیده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

وزیر خارجه اسبق اردن جایگزینی برای راهکار تشکیل دو کشور ارائه کرد

وزیر خارجه اسبق اردن جایگزینی برای راهکار تشکیل دو کشور ارائه کرد