آخرین وضعیت اتصال ریلی فارس به کرمان/ تأثیر خط آهن شیراز-گل گهر در تسهیل انتقال سنگ آهنمعاون ساخت و توسعه راه آهن در شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور با اشاره به پیشرفت 75 درصدی قطعه 3 و پیشرفت 55 درصدی قطعه 4 خط آهن شیراز-گل گهر، - عباس خطیبی در گفت وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس درباره آخرین وضعیت احداث خط آهن شیراز-گل گهر که از شمال شرق شیراز به سمت گل گهر می رود، اظهار داشت: خط آهن شیراز-گل گهر با هدف ایجاد مسیر میان بر ریلی بین دو محور بافق- بندرعباس و اصفهان- شیراز- بوشهر- عسلویه در راستای تسهیل حمل و نقل ریلی مسافر و بار بین استان های هرمزگان و کرمان با استان های فارس، بوشهر و خوزستان اجرا می شود. وی اضافه کرد: خط آهن شیراز-گل گهر از شهرستان مرودشت قبل از شیراز آغاز می شود، از بالای دریاچه مهارلو در نزدیکی شیراز از خط آهن شیراز-بوشهر انشعاب میگیرد و به ایستگاه گل گهر کرمان ختم می شود؛ این مسیر ریلی از شهرستان های سروستان، استهبان، نیریز و سپس قطرویه و سیرجان می گذرد. معاون ساخت و توسعه راه آهن، بنادر و فرودگاه ها در شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور اظهار داشت: این خط آهن در 70 کیلومتر مسیر با راه آهن شیراز ـ بوشهر مشترک است. خطیبی با اشاره به اینکه این طرح در قانون به عنوان راه آهن گل گهر ـ شیراز نام گذاری شده است، افزود: در این مسیر قطعات 3 و 4 به طول 200 کیلومتر در دست اجرا است، البته ب برچسب ها: |
آخرین اخبار سرویس: |