مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 13 بهمن 1399 ساعت 09:002021-02-01اقتصادي

260 هزار هکتار طرح مرتعداری در آذربایجان غربی اجرا می شود


مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری آذربایجان غربی گفت: طبق برنامه تا پایان سال، 260هزار هکتار طرح مرتع داری در استان اجرا می شود.

- هادی قاسمی در گفتگو با خبرنگار مهر با بیان اینکه به دلیل ازدیاد دام در استان و تعداد اراضی مرتعی کم در استان، برای اقتصادی کردن مراتع در پی افزایش طرح های مرتع داری در سطح استان هستیم، افزود: تا کنون در 25 هزار هکتار از اراضی مرتعی استان عملیات ممیزی مراتع به اتمام رسیده و تا پایان سال 1400 عرصه ای بدون ممیزی در استان وجود نخواهد داشت.

وی با اشاره به اینکه اجرای طرح های مرتعی با هدف کاهش فشار بر اراضی مراتعی استان از طرف چرای بی رویه دام انجام می شود، عنوان کرد: اجرای طرح های مرتع داری در سال جاری نسبت به مدت مشابه سال قبل خود 7 برابر افزایش یافته است.

مدیرکل منابع طبیعی آبخیزداری آذربایجان غربی با اشاره به بهره برداری از 12 طرح حفاظت از خاک و پیشگیری از فرسایش در عرصه آبخیزهای آذربایجان غربی به مناسبت دهه فجر، گفت :12 طرح حفاظت از خاک و پیشگیری از فرسایش در عرصه آبخیزهای خارج از حوزه سدها در سطح استان در دهه فجر امسال به بهره برداری می رسد.

قاسمی افزود: این طرح ها شامل طرح های حفاظت از خاک و پیشگیری از فرسایش در عرصه آبخیزهای خارج از حوزه سدها در سطح استان به مساحت 228 هزار هکتارمی باشند که اعتباری بالغ ب


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

260 هزار هکتار طرح مرتعداری در آذربایجان غربی اجرا می شود

260 هزار هکتار طرح مرتعداری در آذربایجان غربی اجرا می شود