مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 13 بهمن 1399 ساعت 09:452021-02-01بين الملل

تأکید نمایندگان مصری بر بهبود روابط با سوریه


نمایندگان مصری با بیان اینکه هیچ مانعی بر سر بهبود روابط با سوریه وجود ندارد، بر لزوم از سرگیری روابط دیپلماتیک قاهره با دمشق تأکید کردند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری فارس، دو تن از نمایندگان پارلمان مصر برقراری دوباره روابط دیپلماتیک میان قاهره و دمشق را ضروری دانستند.

مصطفی بکری در این باره به روسیا الیوم گفت، سوریه هیچ خسارت و زیانی به مصر وارد نکرده بلکه همواره از قاهره در برابر جنگ با تروریسم دفاع کرده است.

او افزود: اولویت این است که مصر روابط خود را با سوریه از سر گیرد، به خصوص اینکه مصر روابط خود را با قطر عادی سازی کرد، علی رغم اینکه این کشور در قبال مصر مرتکب جرم های متعددی شده است.

مصطفی بکری، روابط میان مصر و سوریه را تاریخی و دو کشور را دارای سرنوشت مشترک دانست و گفت که سوریه اولین خط دفاع در برابر تروریسم از سمت شمال است و عبدالفتاح السیسی رییس جمهور مصر بارها به روابط دو کشور و ضرورت حفظ تمامیت ارضی و عدم دخالت در امور داخلی سوریه اشاره کرده است.

او تأکید کرد: درست نیست که قطع روابط دو کشور ادامه یابد و باید برقراری روابط با سوریه را در اولویت خود قرار دهیم.

علاء عصام دیگر نماینده و عضو کمیته روابط خارجه پارلمان مصر نیز با تقدیر از پیروزی های ارتش سوریه در جنگ با تروریسم، گفت حفظ حکومت سوریه امنیت مل


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تأکید نمایندگان مصری بر بهبود روابط با سوریه

تأکید نمایندگان مصری بر بهبود روابط با سوریه