مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 13 بهمن 1399 ساعت 10:152021-02-01اقتصادي

کشت مکانیزه 100 هزار هکتار از مزارع برنج در مازندران


معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی مازندران گفت: در فصل شالیکاری گذشته، سطح کشت مکانیزه برنج در استان به 100 هزار هکتار رسیده است.

- مجید بهادری در گفتگو با خبرنگار مهربا اشاره به اینکه سطح کشت مکانیزه برنج در استان به 100 هزار هکتار رسیده است، افزود: با افزایش ضریب مکانیزاسیون و تأمین ماشین آلات، سطح کشت مکانیزه افزایش یافته است.

وی با بیان اینکه کشت مکانیزه سبب کاهش هزینه ها، افزایش بهره وری و تولید می شود، گفت: همچنین برداشت در بیش از 95 درصد مزارع برنج به صورت مکانیزه انجام می شود.

وی با عنوان اینکه کشت مکانیزه برنج حتی برخی روستاهای بالادست صورت می گیرد، به فناوری های نوین و استفاده از پهباد در کشاورزی اشاره کرد و گفت: تاکنون موفق به استفاده از این فناوری در مزارع استان استفاده می شود.

بهادری با بیان اینکه 100 نفر متقاضی دریافت تسهیلات برای استفاده از پهباد برای بخش کشاورزی هستند، گفت: سال قبل 140 میلیارد تومان اعتبارات مکانیزاسیون در استان توزیع و تخصیص شده است.

معاون سازمان جهاد کشاورزی مازندران اعتبارات سال جاری مکانیزاسیون بخش کشاورزی را 102 میلیارد تومان بیان کرد و گفت: تاکنون 106 میلیارد تومان اعتبار توزیع شده است و پیش بینی می شود تا 150 میلیارد تومان اعتبار داده شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کشت مکانیزه 100 هزار هکتار از مزارع برنج در مازندران

کشت مکانیزه 100 هزار هکتار از مزارع برنج در مازندران