مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 13 بهمن 1399 ساعت 11:252021-02-01اجتماعي

شکوه یک سحابی سیاره نما از لنز هابل


تلسکوپ فضایی هابل ناسا/آژانس فضایی اروپا اخیراً تصویر یک سحابی سیاره نما به نام ESO 455-10 که در صورت فلکی کژدم یا عقرب قرار دارد را ثبت کرده است.

- تلسکوپ فضایی هابل ناسا/آژانس فضایی اروپا اخیراً تصویر یک سحابی سیاره نما به نام "ESO 455-10" که در صورت فلکی کژدم یا عقرب قرار دارد را ثبت کرده است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا و به نقل از تک اکسپلوریست، در این تصویر سحابی سیاره نما در حال انتشار عناصر خود در محیط میان ستاره ای است که این امر به مرور زمان به شکل گیری نسل بعدی ستاره ها کمک می کند.

سحابی سیاره نما(planetary nebula) نوعی سحابی گسیلشی است که از گاز و پلاسما تشکیل شده است.

این نوع سحابی ها پس از مرگ ستارگان به وجود می آیند.

ساختار بیرونی پهن ESO 455-10 که اخیرا به عنوان لایه هایی از ستاره مرکزی آن محکم در کنار هم قرار گرفته اند، نه تنها ظاهر خاصی به این سحابی سیاره نما می دهد بلکه اطلاعاتی در مورد سحابی نیز در اختیار دانشمندان قرار می دهد.

در میان ستارگان، قوس نامتقارن متمایز واقع در ضلع شمالی سحابی، شاخص آشکاری از فعل و انفعالات بین ESO 455-10 و محیط میان ستاره ای است.

محیط میان ستاره ای یا فضای میان ستاره ای(Interstellar medium‎) یا (ISM) در اخترشناسی به موادی گفته می شود که در فضای بیرونی، فاصله میان سامانه های ستاره ای را پر می کند و این مواد معمولاً متشکل از


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

شکوه یک سحابی سیاره نما از لنز هابل

شکوه یک سحابی سیاره نما از لنز هابل