مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 13 بهمن 1399 ساعت 12:252021-02-01اجتماعي

مجسمه مختومقلی فراغی در گنبدکاووس نصب می شود


مجسمه مختومقلی فراغی شاعر و عارف نامی قوم ترکمن که توسط شهرداری گنبدکاووس (استان گلستان) و با مصالح ماسه و سیمان (بُتنی) به ارتفاع چهار متر درحال ساخت است، طی روزهای آینده در میدان ورودی این شهر از سمت شمال نصب می شود.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار ایرنا، منصور طعنه گنبدی شهردار گنبدکاووس روز دوشنبه در جلسه شورای فرهنگ عمومی این شهرستان گفت که مجسمه مختومقلی فراغی در مراحل نهایی ساخت قرار دارد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایرنا، مختومقلی فراغی شاعر و عارف ترکمن درسال 1733 میلادی برابر با سال 1112 شمسی در روستای حاجی قوشان از توابع بخش مرکزی گنبدکاووس متولد شد و پس از 57 سال زندگی در کنار چشمه عباساری در دامنه رشته کوه سونگی داغی بین ایران و ترکمنستان درگذشت و پیکرش به روستای آق توقای در 40 کیلومتری غرب مراوه تپه در منتهی الیه شرق استان گلستان منتقل و در جوار آرامگاه پدرش دولت محمد آزادی به خاک سپرده شد.

اشعار این شاعر بزرگ ترکمن که در بین دیگر اقوام ایران زمین و دیگر ملل جهان نیز بلند آوازه شده، دارای مضامین اجتماعی، سیاسی، دینی و عرفانی است و دیوان شعر او نیز تاکنون به چند زبان دنیا از جمله انگلیسی، روسی و فارسی ترجمه و چاپ شده است .

همچنین امام جمعه گنبدکاووس نیز دراین جلسه معرفی مشاهیر فرهنگی و تاریخی منطقه را از مطالبات مردم دانست و خاطرنشان کرد: معرف


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مجسمه مختومقلی فراغی در گنبدکاووس نصب می شود

مجسمه مختومقلی فراغی در گنبدکاووس نصب می شود