مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 13 بهمن 1399 ساعت 16:152021-02-01اقتصادي

آغاز مطالعات برای احداث 120 سد جدید در کشور


در حال مطالعه 120 سد دیگر هستیم که مجموعه این سدها نزدیک به 20 میلیارد مترمکعب دیگر به ظرفیت مخازن سدهای کشور اضافه می شود.

- معاون آب و آبفای وزیر نیرو گفت: در حال مطالعه 120 سد دیگر هستیم که مجموعه این سدها نزدیک به 20 میلیارد مترمکعب دیگر به ظرفیت مخازن سدهای کشور اضافه می شود.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر به نقل از وزارت نیرو، قاسم تقی زاده خامسی، در برنامه سلام صبح بخیر شبکه سه سیما با اشاره به عملکرد مقایسه ای صنعت آب در قبل و بعد انقلاب گفت: جمعیت کشور از اول انقلاب تاکنون 2.

3 برابر افزایش پیدا کرده و میزان سدهای کشور با احتساب سدهای افتتاح شده دیروز در استان کردستان به 193 سد بزرگ و ملی رسید؛ این در حالی است که نسبت به 19 سد موجود قبل از انقلاب، تعداد سدها 10 برابر افزایش یافته است.

حجم مخازن سدهای کشور در اول انقلاب 13 میلیارد مترمکعب بوده که امروز نزدیک به 53 میلیارد مترمکعب رسیده و افزایش 4 برابری را نشان می دهد.

وی افزود: در حوزه پیمانکاری و مشاوری در امور و نظارت بر سد سازی در قبل و اوایل انقلاب اکثر سدهایی که در کشور ساخته شده توسط مشاوران و پیمانکاران خارجی بوده، اما خوشبختانه امروز در کشور تقریباً بیش از 15 سال است که از مشاوران و پیمانکاران ایرانی استفاده می کنیم.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آغاز مطالعات برای احداث 120 سد جدید در کشور

آغاز مطالعات برای احداث 120 سد جدید در کشور