مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 13 بهمن 1399 ساعت 21:202021-02-01بين الملل

جلسه غیرعلنی شورای امنیت درباره کودتای میانمار/ نگرانی سازمان ملل درباره روهینگیا


جلسه غیرعلنی شورای امنیت درباره کودتای میانمار/ نگرانی سازمان ملل درباره روهینگیا - به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری فارس، با گذشت نزدیک به یک روز از وقوع کودتای نظامی در میانمار و به دست گرفتن قدرت توسط ارتش این کشور، سازمان ملل از تاثیر کودتا بر وضعیت اقلیت 600 هزار نفری مسلمانان روهینگیا ابراز نگرانی کرد.

استفان دوجاریک سخنگوی سازمان ملل شامگاه دوشنبه با ابراز نگرانی از احتمال وخیم تر شدن اوضاع مسلمانان روهینگیا در میانمار، از تصمیم شورای امنیت برای برگزاری جلسه ای درباره کودتای این کشور در روز سه شنبه خبر داد.

به نوشته خبرگزاری رویترز ، دوجاریک طی نشست خبری گفت: حدود 600 هزار روهینگیایی در ایالت راخین باقی مانده اند که حدود 120 هزار نفر از آنها در اردوگاه های [نظامی] قرار دارند، آنها نمی توانند آزادانه جابجا شوند و دسترسی بسیار محدودی به خدمات بهداشتی پایه و آموزشی دارند .

وی با بیان اینکه شورای امنیت سازمان ملل، روز سه شنبه جلسه ای غیرعلنی درباره کودتای میانمار برگزار می کند، افزود: نگرانی ما این است که تحولات باعث وخامت اوضاع برای آنها (مسلمانان روهینگیا) شود .

بر اساس این گزارش، باربارا وودوارد نماینده انگلیس در سازمان ملل و رییس دوره ای شورای امنیت نیز  به خبرنگاران توضیح داد: ما می خواهیم تهدیدهای طولانی مدت


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

جلسه غیرعلنی شورای امنیت درباره کودتای میانمار/ نگرانی سازمان ملل درباره روهینگیا

جلسه غیرعلنی شورای امنیت درباره کودتای میانمار/ نگرانی سازمان ملل درباره روهینگیا