مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 14 بهمن 1399 ساعت 05:452021-02-02پزشكي

بروز سالانه 135هزار مورد جدید سرطان در کشور


وی در رابطه با برنامه های وزارت بهداشت برای شناسایی زودرس سرطان ها، تصریح کرد: ما برای شناسایی زودرس سرطان های پستان، دهانه رحم و روده بزرگ برنامه هایی داشتیم و این برنامه ها برای جمعیت مشخصی از هر دانشگاه در حال انجام است و امیدواریم در سال بعد بتوانیم آنها را توسعه دهیم.

در ابتدای شیوع کرونا متاسفانه برنامه های ما با اندکی مشکل مواجه شد و میزان مراجعه افراد به سیستم بهداشتی درمانی کاهش یافت ولی کم کم میزان مراجعات به حالت پیش از زمان شیوع کرونا بازگشت.

واکسیناسیون HPV با واکسن ایرانی تحت تاثیر کرونا قنبری مطلق درباره وضعیت ایران در زمینه مدیریت و شناسایی سرطان دهانه رحم و واکسیناسیون HPV، تاکید کرد: در بهار سال جاری واکسن HPV تاییدیه سازمان غذا و دارو را دریافت کرد و قرار بود این برنامه اجرایی شود که به دلیل ملاحظات مربوط به کرونا برنامه ما به تعویق افتاد؛ در حال حاصر منتظر مساعد شدن شرایط هستیم تا برنامه آزمایشی واکسیناسیون را در یک یا دو استان آغاز کنیم .

بازه سنی مورد نظر ما که واکسن را دریافت می کنند عمدتا دختران زیر 15 سال هستند.

وی درباره دستاوردهای کنترل و پیشگیری از سرطان ها پس از پیروزی انقلاب اسلامی، گفت: توسعه نیروی انسانی مراقبت کننده از سرطان و متخصصین این امر در کشور یکی از مهم ترین دستاوردها بوده است؛ همچن


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بروز سالانه 135هزار مورد جدید سرطان در کشور

بروز سالانه 135هزار مورد جدید سرطان در کشور