مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 14 بهمن 1399 ساعت 07:202021-02-02اقتصادي

ثبت نام بیش از 860 هزار نفر برای بیمه بیکاری


بر اساس اعلام وزات کار با حمایت ویژه دولت مبلغ 40 هزار میلیارد تومان وام کرونا و 3500 میلیارد تومان بیمه بیکاری به واحدهای به شدت آسیب دیده و متقاضیان بیکار شده از کرونا پرداخت شده است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، به دنبال شیوع ویروس کرونا و تاثیرگذاری آن بر بسیاری از مشاغل، دولت پرداخت تسهیلات حمایتی به صاحبان مشاغل و کسب و کارهای آسیب دیده را در دستور کار قرار داد، بر همین اساس پرداخت تسهیلات حمایتی به فعالان اقتصادی و مشاغل آسیب دیده از کرونا از 13 خرداد ماه جاری آغاز شد و وزارت کار 14 رسته شغلی که بیشترین آسیب از شیوع ویروس کرونا را متحمل شده و دارای لیست بیمه در قالب کارفرمایی یا خویش فرمایی بودند، شناسایی و مشمول دریافت تسهیلات حمایتی کرونا دانست.

همچنین مقرر شد تا بیمه بیکاری سه ماه اسفند 1398 و فروردین و اردیبهشت 1399 که ماه های اوج شیوع کرونا بود، به کارگران آسیب دیده از کرونا پرداخت شود.

بر این اساس به منظور حمایت از صنوف و کارگران آسیب دیده از کرونا، دولت مبلغ 5000 میلیارد تومان اعتبار به صندوق بیمه بیکاری اختصاص داد و با حمایت سازمان برنامه و بودجه و اهتمام وزارت کار، سازمان تامین اجتماعی و دستگاه های مربوطه، روند واریز مقرری بیمه بیکاری به متقاضیان مشمول و کارگران بیکار شده دنبال شد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ثبت نام بیش از 860 هزار نفر برای بیمه بیکاری

ثبت نام بیش از 860 هزار نفر برای بیمه بیکاری