مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 14 بهمن 1399 ساعت 08:002021-02-02سياسي

نگاه محمدعلی موحد به نامه های زریاب خویی


محمدعلی موحد با اشاره به طبعی جوینده و نوطلب در نامه های دوران طلبگی عباس زریاب خویی از این که این نامه ها آینه تمام نمای وجود او بودند، می گوید.

- محمدعلی موحد با اشاره به طبعی جوینده و نوطلب در نامه های دوران طلبگی عباس زریاب خویی از این که این نامه ها آینه تمام نمای وجود او بودند، می گوید.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، صفحه گروه واژه گزینی فرهنگستان زبان و ادب فارسی در فضای مجازی همزمان با چهاردهم بهمن ماه، بیست ونهمین سالروز درگذشت عباس زریاب خویی بخشی از سخنرانی محمدعلی موحد درباره او را (در قالب پرسه در متون ) به اشتراک گذاشته که چنین است: استاد دکتر محمدعلی موحد درباره نامه نگاری های دکتر زریاب در ایام طلبگی می گوید: نامه هایش آینه تمام نمای وجودش بودند.

نامه های زریاب معمولاً با نثری ادیبانه و لحنی طنزآمیز، مشحون از تلمیحات منشیانه نوشته شده و حکایت از ذهنی روشن، طبعی جوینده و نوطلب دارد.

سه چیز در این نامه ها موج می زند: عطش بی پایان برای دانش، مهربانی و وفاداری بی کران در حق دوستان، و تعلق خاطر شدید به ایران.

استاد زریاب در بخشی از نامه ای که احتمالاً در سال 1321 خورشیدی نوشته، به طعن به تنگدستی طلاب این چنین اشاره می کند: نکاکت [افلاس] حاکم علی الاطلاق است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نگاه محمدعلی موحد به نامه های زریاب خویی

نگاه محمدعلی موحد به نامه های زریاب خویی