مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 14 بهمن 1399 ساعت 09:502021-02-02اقتصادي

پایان فرایند پاک سازی و مرمت مسجد انقلاب ساوه


رییس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان ساوه از اتمام مرمت و بندکشی و تثبیت تزیینات مسجد انقلاب شهرستان ساوه خبر داد.

- رضا ایاز در گفت وگو با خبرنگار فارس در ساوه با تاکید به حفظ و مرمت بناهای تاریخی بیان کرد: عملیات مرمت اضطراری و پاکسازی این بنای تاریخی که از اوایل دی ماه آغاز شده بود، امروز پایان یافت.

وی افزود: این عملیات مرمتی با همکاری شهرداری و نظارت کارشناسان این اداره کل با اعتبار پیش بینی شده به مبلغ 500 میلیون ریال انجام شد.

رییس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان ساوه بیان کرد: پس از بررسی های اولیه، عملیات پاک سازی بدنه دیوارهای بنا آغاز و ضمن زدودن رنگ ها و آلاینده ها از روی دیواره ها که به واسطه آسیب های انسانی به وجود آمده بود، در یک عملیات جداگانه بخش های آسیب دیده دیوارهای مسجد که شامل اصلاح بندکشی دیوارها و مرمت بخش های آسیب دیده مناره بود، مرمت و به سازی شد.

ایاز ادامه داد: اقدامات انجام شده در مرمت این مسجد، با نظارت دقیق کارشناسان و مجوز اداره کل استان، مرمت اضطراری و نیز اقدامات پیشگیرانه به روش علمی و حفظ اصالت و مرمت و مقاوم سازی سازه بنا انجام شد.

وی اشاره به اینکه در سالیان گذشته، بخش هایی از مسجد توسط اداره کل میراث فرهنگی استان مرمت شده است گفت: مسجد سرخ ساوه به دلیل


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

پایان فرایند پاک سازی و مرمت مسجد انقلاب ساوه

پایان فرایند پاک سازی و مرمت مسجد انقلاب ساوه