مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 14 بهمن 1399 ساعت 10:252021-02-02اقتصادي

ابهامات مسدود شدن حساب های بانکی افغان ها در ایران


درحالیکه بانک مرکزی دلیل مسدود شدن حساب های بانکی اتباع افغانی را نداشتن کد شهاب به منظور مبارزه با پولشویی می داند، یک تحلیلگر اقتصادی معتقد است که داشتن کد شهاب بهانه است، - درحالیکه بانک مرکزی دلیل مسدود شدن حساب های بانکی اتباع افغانی را نداشتن کد شهاب به منظور مبارزه با پولشویی می داند، یک تحلیلگر اقتصادی معتقد است که داشتن کد شهاب بهانه است، زیرا بدون این کد افراد نمی توانند حساب باز کنند و با این اقدام بانک مرکزی، هزاران میلیارد تومان پول مهاجران از شبکه رسمی پولی کشور خارج و وارد چرخه غیررسمی و زیرزمینی می شود.

  به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، کد شهاب شناسه ای است که برای هر مشتری بانکی به صورت اختصاصی صادر و در تمام بانک ها به صورت یکسان تعریف می شود.

به عبارت دیگر، زمانی که شما برای افتتاح حساب به بانکی مراجعه و اطلاعات شخصی خود را به بانک ارائه می کنید، با تایید احراز هویت شما این کد برای شما صادر می شود و بنابراین، هر فردی که حساب بانکی دارد، دارای این کد است.

در این زمینه، بانک مرکزی اعلام کرد که از 5 بهمن ماه، تراکنش های بدون کد ملی یا شناسه ملی (کد شهاب) در سامانه ساتنا از سوی بانک ها پذیرش نمی شوند.

اما چند روزی است که حساب و کارت های بانکی افغان ها در ایران بدون اطلاع پیشین مسدود شده است که شورای هماهنگی بانک ها در واکنش


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ابهامات مسدود شدن حساب های بانکی افغان ها در ایران

ابهامات مسدود شدن حساب های بانکی افغان ها در ایران