مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 14 بهمن 1399 ساعت 10:252021-02-02سياسي

ستاری: جهت گیری خراسان رضوی در عرصه فناوری قابل تقدیر است


به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از مشهد، سورنا ستاری ظهر امروز در مراسم رونمایی از دستاوردهای ساخت داخل سیستم های ریلی درون شهری کشور در مشهد، جهت گیری خراسان رضوی در فناوری را قابل تقدیر توصیف کرد.

معاون علمی و فناوری رییس جمهور گفت: اهتمام شهرداری مشهد بخصوص در احداث کارخانه نوآوری و پیشبرد قطارشهری با کاهش هزینه ها و بومی سازی خود یک جریان فرهنگی و سازنده است.

وی افزود: هم اکنون 5 هزار و 700 شرکت دانش بنیان داریم که فروش سال گذشته آنها 120هزار میلیارد تومان بوده است؛ در شرایط کرونا این شرکت ها در حال مقاومت هستند و می توانند مشکلات مردم را حل کنند.

همکاری با سه دانشگاه کشور برای ساخت قطعات قطارشهری مشهد شهردار مشهد هم در ادامه این مراسم گفت: در تامین و نگهداری قطارشهری همواره نیازمند واردات از خارج کشور بودیم اما به دلیل تحریم و عدم انتقال ارز در دو سال گذشته با سفارش دهی به دانشگاه های شریف، امیرکبیر و فردوسی قطعات را تامین کردیم، این مساله باعث ایجاد اشتغال می شود.

محمدرضا کلایی با بیان اینکه تاکنون بالغ بر 400 میلیارد تومان برای قطعات هزینه کرده ایم، افزود: 800 قطعه بومی سازی شده و بخش عمده آن در مصرف بالا است.

وی اظهار کرد: شهر مشهد تنها شهری است که از قطارشهری سبک استفاده می کند، با مپنا برای 60 واگن قرارداد بستیم.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ستاری: جهت گیری خراسان رضوی در عرصه فناوری قابل تقدیر است

ستاری: جهت گیری خراسان رضوی در عرصه فناوری قابل تقدیر است