مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 14 بهمن 1399 ساعت 10:302021-02-02سياسي

صبار بودن مردم مسئولان را مغرور نکند


امام جمعه اصفهان با بیان اینکه «صبار» و «شکور» بودن ملت ایران دو عامل اصلی وقوع، تداوم و پیشرفت های انقلاب بوده است، گفت: مقاومت ملت ایران نباید باعث مغرور بودن مسئولان شود و تصور کنند چون مردم صبور هستند و اعتراضی نمی کنند نیاز به کار و تلاش ویژه نیست.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک، حجت الاسلام محمدتقی رهبر، امام جمعه موقت اصفهان در گفت وگو با ایکنا، درباره نقش دو ویژگی قرآنی صبار و شکور بودن ملت ایران در تداوم انقلاب اسلامی و پیشرفت های کشور علیرغم فشارها و تحریم های خارجی و برخی اشکالات و سوء مدیریت های داخلی گفت: اساساً وقوع انقلاب اسلامی جز با صبر فراوان و مقاومت در سایه شناخت نعمت رهبری و شکر آن امکان پذیر نبود و تداوم انقلاب نیز جز با این دو ویژگی ممکن نیست.

در واقع حرکت همه پیامبران الهی بدون صبر و پایداری به نتیجه نمی رسید و در روایات داریم که صبر برای ایمان مانند سر برای بدن است.

زندگی این دنیا نیز همیشه با مشکلات و سختی ها آمیخته است و رمز عبور از مشکلات همین صبر و مقاومت است.

تفاوت صبار و صابروی افزود: البته صبار یک درجه بالاتر از صابر است و علاوه بر صبوری و پایداری دلالت بر نهراسیدن از مشکلات و مقابله با آنها دارد؛ به عبارتی صبار یک ویژگی دفاعی نیست بلکه یک نوع حالت تهاجمی را درون خود نهفته دارد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

صبار بودن مردم مسئولان را مغرور نکند

صبار بودن مردم مسئولان را مغرور نکند