مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 14 بهمن 1399 ساعت 12:502021-02-02فناوري

ابررایانه سیمرغ تا پایان سال رونمایی می شود


رییس پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: ابررایانه سیمرغ با ظرفیت 180 ترافلاپس برای ارائه خدمات پردازشی به دانشگاه ها و مراکز پژوهشی تا پایان سال به بهره برداری می رسد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر به نقل از وزارت ارتباطات، وحید یزدانیان گفت: ابررایانه سیمرغ در هفته های آینده رونمایی می شود.

این ابررایانه در فاز نخست خود 180 ترافلاپس ظرفیت پردازشی دارد و می تواند خدمات پردازشی را به دانشگاه ها و مراکز پژوهشی و صاحبان صنایع ارائه کند.

وی با بیان اینکه یکی از نیازهای عمده ما در کشور داده های پردازشی است و با توجه به اینکه اقتصاد آینده مبتنی بر داده است، گفت: در کشور در این حوزه کمبود داریم.

به همین دلیل با همکاری یکی از دانشگاه های بزرگ کشور، پروژه ابر رایانه سیمرغ را آغاز کردیم که تا پایان سال جاری به بهره برداری می رسد.

یزدانیان تصریح کرد: هم اکنون محققان دانشگاهی و پژوهشگران کشور برای تحلیل داده های خود، آن را به خارج از کشور ارسال می کنند و برخی مواقع تا ماه ها در انتظار دریافت نتیجه پردازش خود هستند.

با راه اندازی این ابررایانه امکان استفاده داده نیز فراهم می شود و کسب و کارها در حوزه های مختلف مانند حمل و نقل می توانند برای شناسایی گروه های هدف خود از امکان پردازش اطلاعات این ابررایانه استفاده کنند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ابررایانه سیمرغ تا پایان سال رونمایی می شود

ابررایانه سیمرغ تا پایان سال رونمایی می شود