مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 14 بهمن 1399 ساعت 21:402021-02-02فرهنگي

ضربه شبکه های اجتماعی به ادبیات


منیرالدین بیروتی معتقد است، شبکه های اجتماعی نوشته های بد را در سطح وسیع بازنشر می دهند و ادبیات را به یک چیز مصرفی و حتی یک بار مصرف تبدیل می کنند.

- منیرالدین بیروتی معتقد است، شبکه های اجتماعی نوشته های بد را در سطح وسیع بازنشر می دهند و ادبیات را به یک چیز مصرفی و حتی یک بار مصرف تبدیل می کنند.

این نویسنده در گفت وگو با ایسنا درباره تأثیر شبکه های اجتماعی بر سبک نوشتاری نویسندگان اظهار کرد: به گمانم شبکه های اجتماعی در این سال ها شکل زندگی و حتی شکل تفکر آدم ها را عوض کرده و بالطبع این تغییر در تفکر، اثرات خودش را در ادبیات داستانی و نوشتن داستان نشان داده و دارد نشان می دهد؛ یعنی امر نوشتن داستان بعد از پیدایش نت و شبکه های اجتماعی هرچه بیشتر دارد به سمت ابتذال و پیش پا افتادگی می رود.

او سپس گفت: قطعا این شبکه ها در امور سیاسی تاثیرات شگرف و درخشان هم داشته اند اما در مسائل فرهنگی و ادبی یک جور تخریب سلیقه و ابتذال ذوق را هم به همراه خودشان آورده اند و انگار چاره ای هم نداریم.

منیرالدین بیروتی در ادامه خاطرنشان کرد: البته هر کسی می تواند هر چیزی بنویسد اما وقتی هر چیزی توانست در ابعاد گسترده بازنشر بشود خب دیگر نویسنده آن متن قطعا نمی تواند همان نویسنده قبل از بازنشر آن باشد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ضربه شبکه های اجتماعی به ادبیات

ضربه شبکه های اجتماعی به ادبیات