مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 15 بهمن 1399 ساعت 03:152021-02-02پزشكي

هزینه های زخم پای دیابتی بیشتر از سرطان ریه است


استاد دانشگاه علوم پزشکی تهران، با عنوان این مطلب که حدود 5 میلیون بیمار دیابتی در کشور داریم، نسبت به عوارض زخم پای دیابتی هشدار داد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر ، محمد رضا مهاجری تهرانی رییس بخش پای دیابتی دانشگاه علوم پزشکی تهران، بیان اینکه حدود 5 میلیون بیمار دیابتی در کشور داریم، گفت: میزان بروز بیماری زخم پای دیابتی در این جمعیت حدود 4.

1 درصد است که این مقدار در طول زندگی فرد دیابتی تا 25 درصد هم می رسد.

وی ادامه داد: نیمی از افراد دچار عارضه زخم پای دیابتی به درجاتی از عفونت و حدود 20 درصد دچار آمپوتاسیون و قطع عضو خواهند شد.

رییس بخش پای دیابتی دانشگاه علوم پزشکی تهران افزود: هر 20 ثانیه در دنیا یک پا به دلیل ابتلاء به عارضه زخم پای دیابتی قطع می شود.

وی ادامه داد: هدف ما این است تا جایی که می توانیم در ابتدای امر از ایجاد زخم و در صورت وجود زخم از قطع عضو و در غیر این صورت میزان سطح آمپوتاسیون را تا جایی که ممکن است، کاهش دهیم.

مهاجری ادامه داد: متأسفانه در 50 درصد بیماران دچار قطع عضو طی 5 سال بعد از آمپوتاسیون از دنیا می روند و هرچه میزان ایسکمی بیشتر باشد این زمان کوتاه تر خواهد شد.

استاد دانشگاه علوم پزشکی تهران افزود: هزینه های ناشی از ابتلاء به بیماری زخم پای دیابتی از خیلی از بیماری ها همچون کانسر کولون و کانسر ریه بالاتر


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

هزینه های زخم پای دیابتی بیشتر از سرطان ریه است

هزینه های زخم پای دیابتی بیشتر از سرطان ریه است