مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 15 بهمن 1399 ساعت 05:452021-02-03فرهنگي

موزه و خانه ورنی در اصلاندوز راه اندازی می شود


با نامگذاری شهر اصلاندوز به عنوان شهر ملی ورنی در ایران، در صدد راه اندازی موزه و خانه ورنی در این شهرستان هستیم.

- ایسنا/اردبیل فرماندار شهرستان اصلاندوز گفت: با نامگذاری شهر اصلاندوز به عنوان شهر ملی ورنی در ایران، در صدد راه اندازی موزه و خانه ورنی در این شهرستان هستیم.

مینایی 14 بهمن در نشست هماهنگی با مدیران شهرستان اصلاندوز اظهار کرد: ما خوشحال هستیم که نام اصلاندوز در سطح ملی با ورنی درخششی بی نظیر داشته و این به معرفی فرهنگ، آداب و سنن و زندگی عشایری در سطح ملی کمک خواهد کرد.

وی تصریح کرد: هنرمندان چیره دست ما در تولید ورنی پیشتاز عمل کردند و قطعا بیش از هر زمان دیگر سعی بر حمایت از صنعتگران و تولیدکنندگان و همچنین هنرمندان در این عرصه است.

فرماندار شهرستان اصلاندوز گفت: با همکاری خود بافندگان ورنی در صدد راه اندازی موزه و خانه ورنی در شهرستان اصلاندوز هستیم تا با حل مشکلات تولیدکنندگان در این شهرستان بتوانیم قطب تولید ورنی را به همت عشایر منطقه ارتقا ببخشیم.

مینایی افزود: عمده هنرمندان این بخش با استفاده از مؤلفه های ارزشی و اعتقادات مردمی نسبت به تهیه طرح اولیه ورنی و تولید مرغوب آن همت کردند و امیدواریم با توجه به جمعیت 60 درصدی اصلاندوز به عنوان جمعیت عشایری، در تولید ورنی همچنان به عنوان یک منطقه پیشرو عمل ک


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

موزه و خانه ورنی در اصلاندوز راه اندازی می شود

موزه و خانه ورنی در اصلاندوز راه اندازی می شود