مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 15 بهمن 1399 ساعت 05:502021-02-03پزشكي

کاهش مرگ ومیر ناشی از سرطان روده بزرگ با مصرف آسپرین


نتایج تحقیق جدید نشان می دهد که استفاده طولانی مدت از آسپرین قبل از تشخیص سرطان روده بزرگ (CRC) ممکن است با میزان مرگ ومیر این بیماری مرتبط باشد.

- ایسنا/خراسان رضوی نتایج تحقیق جدید نشان می دهد که استفاده طولانی مدت از آسپرین قبل از تشخیص سرطان روده بزرگ (CRC) ممکن است با میزان مرگ ومیر این بیماری مرتبط باشد.

به نقل از ساینس دیلی، استفاده از آسپرین قبل از تشخیص سرطان متاستاتیک روده بزرگ ممکن است به کاهش مرگ ومیر CRC در کل افراد کمک کند.

جلوگیری از متاستازهای آینده (یا دگرنشینی یا فراگُستری به گسترش و مهاجرت سلول های سرطانی از یک بافت به بافت های دیگر گفته می شود) منجر به مرگ کمتر در اثر سرطان روده بزرگ می شود.

محقق ارشد این تحقیق، دکتر پیتر ت.

کمبل از انجمن سرطان آمریکا، اطلاعات مردان و زنان ثبت نام شده دومین تحقیق گروه پیشگیری از سرطان انجمن سرطان آمریکا (CPS-II) و گروه تغذیه که در ابتدای مطالعه عاری از سرطان بودند (1992-1993) و طی پیگیری تا سال 2015 به این بیماری مبتلا شده بودند را موردبررسی قراردادند و نتایج مرگ ومیر نیز تا پایان سال 2016 ثبت شد.

دکتر کمبل گفت: این یافته ها از آن جهت مهم است که بیماران سرطانی روده بزرگ برای بهبود پیش آگهی خود به دنبال عوامل مربوط به سبک زندگی هستند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کاهش مرگ ومیر ناشی از سرطان روده بزرگ با مصرف آسپرین

کاهش مرگ ومیر ناشی از سرطان روده بزرگ با مصرف آسپرین