مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 15 بهمن 1399 ساعت 06:202021-02-03اقتصادي

«آش کارده» غذای سنتی برای زمستان‎های سخت سمیرم


گیاه کارده در کوه های سمیرم یافت می شود و آش کارده سمیرم نیز از غذاهای سنتی این شهر ‏به حساب می آید که در سه مرحله و در فصل زمستان تهیه و پخت می شود.

‏ - به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از سمیرم، گیاه کارده یک نوع سبزی کوهی است که اغلب در کوه و در فواصل بهمن تا فروردین می روید و طعمی ‏تلخ دارد که به آن علف خرس نیز گفته می شود و به صورت خام برای انسان قابل مصرف نیست؛ کارده نوعی گیاه خوراکی ترد شکننده با برگ های پهن است و اسم کارده گرفته شده از ویژگی برندگی برگ آن هنگام تازه خوری است یعنی اگر برگ کارده را به صورت تازه مصرف کنیم به اصطلاح زبان را می برد.

 از مصارف محلی آن می توان به غذای آش کارده اشاره کرد که سوپ سرد افراد سرماخورده نیز هست و معتقدند جلوی عفونت را می گیرد و از اهمیت دارویی این گیاه می توان به درمان بیماری هایی چون چربی خون، فشارخون، عفونت، دیابت و یرقان اشاره کرد.

  روش پخت آش کارده سمیرم این آش در نقاط مختلف با روش های متفاوتی تهیه می شود و در شهرستان سمیرم پخت این آش سه مرحله دارد، مرحله اول تهیه مایه آش از مخمر، دوغ ترش، سبزی کارده که درون ظرفی ریخته می شود و اغلب درون شیشه در بسته و در مکانی گرم می گذارند تا خوب ترش شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

«آش کارده» غذای سنتی برای زمستان‎های سخت سمیرم

«آش کارده» غذای سنتی برای زمستان‎های سخت سمیرم