مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 15 بهمن 1399 ساعت 07:352021-02-03بين الملل

مذاکره با طالبان؛ برای دیگران خوب برای ایران بد!


سفر هیاتی از طالبان به ایران و دیدار با مقامات کشورمان با واکنش ها مختلف و متفاوتی روبرو شده است.

در حالی که برخی ناظران و کارشناسان این مذاکرات را برای منافع و امنیت ایران ضروری تلقی می کنند، - بین الملل تابناک: سفر هیاتی از طالبان به ایران و دیدار با مقامات کشورمان با واکنش ها مختلف و متفاوتی روبرو شده است.

در حالی که برخی ناظران و کارشناسان این مذاکرات را برای منافع و امنیت ایران ضروری تلقی می کنند، عده ای دیگر بر این باورند که مذاکره با طالبان به عنوان یک گروه تروریستی خلاف منافع ملی است.

این دوگانه مذاکره و عدم مذاکره با طالبان هم اکنون تبدیل به یک مناظره جدی در فضای سیاسی ایران شده است؛ سوال این است که مذاکره با طالبان خلاف منافع و امنیت ملی و همچنین قواعد بین المللی است؟ پاسخ را باید مذاکره بازیگران منطقه ای و بین المللی و هم مرز بودن طالبان با ایران پیدا کرد.

مذاکره سایر بازیگران با طالبان در حال حاضر آمریکا، روسیه، قطر، عربستان سعودی، پاکستان و دولت مرکزی افغانستان از جمله مهم ترین بازیگرانی هستند که به صورت مستقیم در حال مذاکره با طالبان هستند.

زمانی که عکس های مایک پمپئو وزیر خارجه دولت ترامپ با هیات طالبان منتشر شد، بسیاری از کسانی که اکنون از عکس وزیر خارجه ایران با هیات طالبان برآشفته شده اند، اقدام و مذا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مذاکره با طالبان؛ برای دیگران خوب برای ایران بد!

مذاکره با طالبان؛ برای دیگران خوب برای ایران بد!