مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 15 بهمن 1399 ساعت 08:252021-02-03ورزشي

طرح ترویج کُشتی در شورای فرهنگ عمومی فارس مصوب شود


نماینده ولی فقیه در فارس با اشاره به اینکه اهالی کُشتی اهل مروت و جوانمردی هستند گفت: امیدوارم طرح ترویج کشتی و ورزش های پهلوانی روزی در شورای فرهنگ عمومی استان فارس طرح و تصویب شود.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از شیراز، آیت الله لطف اله دژکام در دیدار با علیرضا دبیر، رییس فدراسیون کشتی جمهوری اسلامی ضمن تبریک ایام دهه فجر و سالروز ولادت حضرت فاطمه زهرا(س) اظهار داشت: اهالی کشتی، اهالی فتوت و جوانمردی هستند.

وی افزود: مردانگی و فتوت خصلت هایی است که در بین کشتی گیران ما موج می زند، کشتی جدای از اینکه یک ورزش محبوب ملی است، برای ما یک ورزش راهبردی هم محسوب می شود؛ چرا که هم خاستگاه ایرانی دارد و هم بارها نام ایران و پرچم ایران در مجامع بین المللی به خاطر این ورزش به اهتزاز درآمده و افتخارآفرین شده است.

امام جمعه شیراز گفت: بنده کشتی و ورزش زورخانه ای را دوست دارم؛ چراکه علاوه بر سلامت بدن، سلامت روح را نیز به همراه می آورد و آدمی را با مروت و مرد تربیت می کند.

وی در ادامه اظهار داشت: ورزش های دیگری هم هستند که صرفا جنبه جسمانی دارند و نقشی در تربیت روح و نفس آدمی ندارند ولی این نقش در کشتی وجود دارد، بنابراین باید بیش از اینها به کشتی اهمیت دهیم و تلاش کنیم بار دیگر این ورزش، فراگیر شده و جوانان به سمت آن گرایش پیدا کنند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

طرح ترویج کُشتی در شورای فرهنگ عمومی فارس مصوب شود

طرح ترویج کُشتی در شورای فرهنگ عمومی فارس مصوب شود