مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 15 بهمن 1399 ساعت 09:152021-02-03سياسي

تاثیر انقلاب اسلامی در پیشرفت های ایران از بعد علمی و فناوری


مبلغ تخصصی دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان با تبین نکاتی در ارتباط با تاثیر انقلاب اسلامی در پیشرفت های ایران از بعد علمی و فناوری گفت: دو درصد از تولید علم جهان متعلق به ایران است.

- امیر صالحی در گفت و گو با در بیانیه گام دوم بر عهده همه قرار می دهند و خودشان نیز به آن اشاره می کنند بیان افتخارات بزرگ انقلاب اسلامی است که به برکت تحریم ها و خود اتکایی به درون محقق شده که از ابعاد آن، بعد علمی و فناوری و بعد اقتصادی است.

گسترش سوادآموز ی و ارتقای علمی جامعه وی با اشاره به پیشرفت های علمی و فناوری کشور در دوران پس از انقلاب اسلامی تاکید کرد: گسترش سوادآموزی و ارتقای علمی جامعه از جمله دستاوردهای انقلاب اسلامی است قبل از انقلاب، بسیاری از مردم حتی در شهرها بی سواد بودند؛ برای نمونه، در سال 1355، بیش از 64 درصد جمعیت پانزده ساله بی سواد مطلق بودند اما پس از انقلاب، با شکل گیری نهضت سوادآموزی و گسترش مراکز آموزشی، میلیون ها ایرانی باسواد شدند.

صالحی با اشاره به اینکه قبل از انقلاب، 25 درصد بزرگسالان باسواد بودند، ولی طبق آمار سال 1395، میزان باسوادی افراد شش سال به بالا به 88 درصد رسیده است، بیان داشت: پس از انقلاب، تعداد دانشگاه های کشور از 15 واحد به بیش از 2640 واحد و تعداد مدارس از 47 هزار واحد به 220 هزار واحد رسید و شمار دانشجویان، رشد 25 ب


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تاثیر انقلاب اسلامی در پیشرفت های ایران از بعد علمی و فناوری

تاثیر انقلاب اسلامی در پیشرفت های ایران از بعد علمی و فناوری