مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 15 بهمن 1399 ساعت 10:152021-02-03سياسي

حضرت زهرا(س)، الگویی تمام عیار برای بانوان


20 جمادی الثانی، سالروز میلاد حضرت فاطمه زهرا(س) سیده زنان عالم هستی است که به عنوان کامل ترین بانوی عالم خلقت، اسوه ای کامل و جامع در فضائل اخلاقی و انسانی، - ایسنا/آذربایجان شرقی 20 جمادی الثانی، سالروز میلاد حضرت فاطمه زهرا(س) سیده زنان عالم هستی است که به عنوان کامل ترین بانوی عالم خلقت، اسوه ای کامل و جامع در "فضائل اخلاقی و انسانی، پدر داری و خدمت به او، شوهرداری، خانه داری، تربیت فرزندان" برای زنان جامعه اسلامی و به ویژه بانوان شیعی مطرح است.

از ساده زیستی، خانه داری، همسرداری و تربیت فرزندان گرفته تا دفاع از حریم ولایت در زندگی حضرت صدیقه کبری(س) نمود و بروز خاصی دارد.

حضرت زهرا(س) بسیار اخلاق مدار بود و امورات خانه و خانواده را بین خود و امیر مؤمنان (ع) و کار روزانه داخل منزل را نیز بین خود و کنیزهایش به طور مساوی تقسیم می کرد.

حضرت صدیقه کبری در داخل خانه نیز برای فرزندانش مادری کامل و مهربان و برای همسرش نیز بانویی نمونه بود، در روایتی از ایشان آمده است: بهترین شما کسی است که در برخورد با مردم نرم تر و مهربان تر است و ارزشمندترین مردم کسانی هستند که با همسرانشان مهربان و بخشنده اند .


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

حضرت زهرا(س)، الگویی تمام عیار برای بانوان

حضرت زهرا(س)، الگویی تمام عیار برای بانوان