مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 15 بهمن 1399 ساعت 10:252021-02-03اقتصادي

عضو انجمن اقتصاددانان ایران؛ رد کلیات لایحه بودجه 1400 درست است


به اعتبار پنج دلیل رد کلیات لایحه بودجه 1400 توسط مجلس اقدام درستی بود و تنها ایراد وارد به مجلس تأیید کلیات این بودجه در کمیسیون تلفیق بود زیرا در مقوله بودجه، - عباس علوی راد در گفت وگو با خبرنگار فارس از ابرکوه، به بیان پنج دلیل درست بودن اقدام مجلس در رد کلیات بودجه 1400 پرداخت و گفت: دولت در لایحه 1400 آگاهانه کم سابقه ترین کسری تراز عملیاتی (320 هزار میلیارد تومان) قطعی را به استناد تأمین مالی از منابع مبهم، غیرواقعی، آینده فروشی و شرطی رقم زده بود.

وی افزود: سیاست های پوپولیستی حمایت از حقوق بگیران دولت با آثار صرفاً کوتاه مدت و ناپایدار در شرایط فعلی کشور به تعارض میان شاغلان بخش خصوصی و دولتی دامن می زد.

از سوی دیگر علیرغم شعارهای مستمر دولتی ها پیرامون رقم های هنگفت فرار و معافیت های مالیاتی در سالیان اخیر، دولت هیچ گونه برنامه عملیاتی منسجمی برای مقابله با آن ها ارائه نکرده بود.

عضو انجمن اقتصاددانان ایران با بیان اینکه دولت سهم شایسته ای برای نسل های آینده از 523 هزار میلیارد تومان فروش ثروت های ملی و آینده فروشی در لایحه بودجه مشخص نکرده بود، افزود: مکانیزم چند نرخی ارز در بودجه شامل نرخ پیچیده تسعیر (11500 تومان)، نرخ ارز 4200 تومانی غیر شفاف و تسعیر به نرخ ETS روی سهم منابع ارزی دولت از صادرات نفت و فرآورده های نفتی، انعط


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

عضو انجمن اقتصاددانان ایران؛ رد کلیات لایحه بودجه 1400 درست است

عضو انجمن اقتصاددانان ایران؛ رد کلیات لایحه بودجه 1400 درست است