مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 15 بهمن 1399 ساعت 11:552021-02-03اقتصادي

آزادسازی 12 هکتار از بستر رودخانه های خراسان شمالی طی امسال


معاون حفاظت و بهره برداری شرکت آب منطقه ای خراسان شمالی از آزادسازی 12 هکتار از بستر رودخانه های این استان طی امسال خبر داد.

- واسطه در گفت و گو با ایسنا، گفت: قبل از استانی شدن خراسان شمالی فقط دو کیلومتر از سطح رودخانه های این استان آزادسازی شده بودند که هم اکنون این مساحت به 108 کیلومتر رسیده است.

وی در ارتباط با تعیین حد بستر رودخانه های این استان نیز بیان کرد: دو هزار و 200 کیلومتر رودخانه در این استان وجود دارد که 1389 کیلومتر از این مساحت تا پایان سال 98 مطالعه و حد بستر شده اند.

واسطه افزود: تاکنون در این استان در سطح 207 کیلومتر از رودخانه های استان لایروبی شده است و در واقع خراسان شمالی جزء پنج استان سیل خیز کشور است.

وی در ادامه با اشاره به اینکه میزان مصرف آب در این استان از مقدار آب های تجدیدپذیر بیشتر است، ادامه داد: میزان مصرف آب های تجدیدپذیر در این استان یک میلیارد و 40 میلیون متر مکعب است.

به گفته این مقام مسئول میزان آب مصرفی در استان یک میلیارد و 167 میلیون متر مکعب است.

وی بیان کرد: چهار هزار حلقه چاه کشاورزی در این استان وجود دارد که 400 میلیون متر مکعب آب از آن ها برداشت می شود و این میزان آب به اندازه آب حدود هفت سد شیرین دره در شهرستان مانه و سملقان است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آزادسازی 12 هکتار از بستر رودخانه های خراسان شمالی طی امسال

آزادسازی 12 هکتار از بستر رودخانه های خراسان شمالی طی امسال