مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 15 بهمن 1399 ساعت 12:152021-02-03دانش

وبینار پتانسیل ها و چالش های کاشت و بهره برداری از پالونیا در ایران


انجمن علمی دانشجویی علوم و مهندسی جنگل دانشکده منابع طبیعی و علوم دریایی دانشگاه تربیت مدرس، وبینار پتانسیل ها و چالش های کاشت و بهره برداری از پالونیا در ایران را برگزار می کند.

- انجمن علمی دانشجویی علوم و مهندسی جنگل دانشکده منابع طبیعی و علوم دریایی دانشگاه تربیت مدرس، وبینار پتانسیل ها و چالش های کاشت و بهره برداری از پالونیا در ایران را برگزار می کند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازباشگاه دانشجویان ایسنا، پالونیا (Paulownia elongata) درختی تند رشد است و در مقایسه با سایر درختان، زمان بهره برداری سریعتری دارد و عملکرد تولید چوب آن در هکتار نیز از درختان دیگر بیشتر است، استحکام بالا، سبک بودن و کیفیت بالا از ویژگی های این گونه ارزشمند است و از چوب آن در بخش های مختلف صنایع کاغذ و چوب استفاده می شود.

به اعتقاد کارشناسان درختان پالونیا تحت شرایط مناسب در سن پنج تا شش سالگی به سن بهره برداری می رسند و در مقایسه با سایر درختان تند رشد نظیر صنوبر، پالونیا دارای رشد بیشتری در چند سال اول زندگی است به طوری که حدود نصف سن بهره برداری درختان صنوبر، 50 تا 150 متر مکعب چوب از هر هکتار در روش تلفیقی با گیاهان زراعی به دست می آید.

بررسی ها نیز گویای آن است که از چوب این درخت برای مبلمان سازی، مداد سازی، پارکت، کابینت، دراور، جعبه سازی، کبریت سازی، وسائل موسیقی


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

وبینار پتانسیل ها و چالش های کاشت و بهره برداری از پالونیا در ایران

وبینار پتانسیل ها و چالش های کاشت و بهره برداری از پالونیا در ایران