مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 15 بهمن 1399 ساعت 13:102021-02-03اقتصادي

گردش 30هزار میلیارد ریالی پسته دامغان/واحدهای فرآوری ایجاد شود


استاندار سمنان بابیان اینکه سال گذشته پسته دامغان گردش مالی 30 هزار میلیارد ریالی برای این شهرستان داشته است، گفت: کارخانه های فرآوری در کنار تولید پسته باید ایجاد شود.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر ، علیرضا آشناگر عصر چهارشنبه در نشست افتتاح هم زمان طرح های دهه فجر شهرستان دامغان به میزبانی سالن همایش های دانشگاه دامغان ضمن بیان اینکه با توجه به خشک سالی و موقعیت خوب دامغان در تولید پسته می بایست به سمت این نوع کشت گام برداشت، ابراز داشت: سال گذشته پسته دامغان گردش مالی 30 هزار میلیارد ریالی برای این شهرستان داشته است.

وی ضمن بیان اینکه تولید پسته می تواند به اشتغال، ثروت و کارآفرینی در این شهرستان بسیار کمک کند، افزود: انتظار می رود دراین بین به ایجاد کارخانه های فرآوری پسته و همچنین تولید و کشت محصولات کم آب برو پربازده توجه کرد تا کشاورزی بتواند به رونق اقتصادی کمک کند.

استاندار سمنان بابیان اینکه دامان از شهرهای کهن استان و کشور محسوب می شود، ابراز داشت: وجود ظرفیت هایی نظیر تپه حصار، مسجد تاریخانه، مجموعه چشمه علی و غیره توانسته به غنای تاریخی این شهر اضافه کند که این مهم می طلبد برای توسعه گردشگری موانع شناسایی و چالش ها رفع شوند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

گردش 30هزار میلیارد ریالی پسته دامغان/واحدهای فرآوری ایجاد شود

گردش 30هزار میلیارد ریالی پسته دامغان/واحدهای فرآوری ایجاد شود