مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 15 بهمن 1399 ساعت 16:152021-02-03بين الملل

نوری المالکی: روسیه از طریق شورای امنیت مانع دخالت بیگانگان در انتخابات عراق شود


«نوری المالکی» نخست وزیر اسبق عراق در دیدار با سفیر روسیه از این کشور خواست در شورای امنیت مدافع حاکمیت عراق باشد و اجازه دخالت کردن ناظران بین المللی در انتخابات زودهنگام این کشور را ندهد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری فارس،  ماکسیم ماکسیموف سفیر روسیه در بغداد روز چهارشنبه با  نوری المالکی رییس ائتلاف دوله القانون عراق درباره انتخابات زودهنگام عراق که قرار است اکتبر آینده برگزار شود، گفت وگو کرد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازپایگاه خبری روسیا الیوم ، بر اساس بیانیه دفتر نوری المالکی، نخست وزیر اسبق عراق، محور گفت وگوهای این جلسه  تبادل نظر در مورد مسائل عراق و روند آمادگی برای برگزاری انتخابات زودهنگام بود.

در این بیانیه آمده است که نوری المالکی همچنین درباره عمق روابط عراق و روسیه و لزوم تقویت آن به گونه ای که منافع دو ملت دوست را تأمین کند، صحبت کرد.

بر اساس این بیانیه، رییس ائتلاف دوله القانون گفت که  مرحله فعلی شاهد برگزاری انتخابات زودهنگام خواهد بود و لازم است که  فضای مناسب برای دور نگه داشتن آن از زور سلاح و دخالت بیگانگان در روند انتخابات فراهم شود.

المالکی تاکید کرد: انتخابات باید تحت نظارت بین المللی و بدون ضربه به حاکمیت عراق باشد و روسیه  به عنوان کشور دوست  با حمایت از روسیه از وحدت، استقلال و حاکمیت آن در شورای


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نوری المالکی: روسیه از طریق شورای امنیت مانع دخالت بیگانگان در انتخابات عراق شود

نوری المالکی: روسیه از طریق شورای امنیت مانع دخالت بیگانگان در انتخابات عراق شود