موضوعات داغ: - انتخابات رياست جمهوري - رياست جمهوري - انتخابات رياست - حقوق بازنشستگان - بازنشستگان تامين اجتماعي - تامين اجتماعي - همسان سازي حقوق - همسان سازي حقوق بازنشستگان - ابوالفضل رزاق پور - عليرضا بيرانوند - دستگيري سارقان - روزنامه صداي سپاهان - جايزه هفت اقليم - سرمربي تراكتور - مبارز فساد - صندوق ذخيره فرهنگيان - بيمارستان امام خميني - هافبك يوونتوس - آچمز - شهردار بادرود - مديركل بهزيستي گيلان - سازمان اسناد و كتابخانه ملي - محمد سررشته داري

مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 16 بهمن 1399 ساعت 05:552021-02-04اقتصادي

ردیابی مگس میوه مدیترانه ای در 6800 هکتار از باغ های ساری


مدیر جهاد کشاورزی شهرستان ساری از ردیابی آفت مگس مدیترانه ای در6800 هکتار از باغ های این شهرستان از ابتدای امسال خبر داد .

- رضا پور فلاح از ردیابی آفت مگس مدیترانه ای در 6 هزار و 800 هکتار از باغ های این شهرستان از ابتدای امسال خبر داد و اظهار کرد: یکی از میزبان های مهم مگس میوه در اوایل فصل بهار، میوه های نارنج باقیمانده از سال قبل است که به عنوان پل ارتباطی میزبانی، سبب جلب مگس میوه و آلودگی در باغ و خانه سرا می شود و در باغاتی که میوه های نارنج قبل از بهار برداشت نشدند، آلودگی در باغات بالا بوده و در نسل های بعدی منجر به خسارت روی هلو و شلیل میانرس و دیرس و حتی نارنگی ژاپنی می شوند.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان ساری گفت: پنج ایستگاه ردیابی در مناطق دشت و میانبند شهرستان ساری برای مبارزه با این آفت و کاهش مضرات وارده آن فعالیت می کنند.

این مسئول ادامه داد: 19 هزار و 670 عدد مگس با استفاده از تله های فرمونی، سراتراپ و سراتینکس در این شهرستان شکار شد.

پورفلاح افزود: در یک هزار و 275 هکتارطعمه پاشی، سه هزار و 332 هکتار کاور اسپری و در یک هزار و 500 هکتار مبارزه انجام شد.

وی با اشاره به اینکه باغدارانی که با این آفت رو به رو می شوند باید میوه های ریزش یافته که کانونی برای پرورش این آفت در آینده به شمار می رود را جمع آوری و از باغ خارج و یا در درون


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ردیابی مگس میوه مدیترانه ای در 6800 هکتار از باغ های ساری

ردیابی مگس میوه مدیترانه ای در 6800 هکتار از باغ های ساری