مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 16 بهمن 1399 ساعت 06:252021-02-04سياسي

پیش نیاز حضور فعال در انتخابات، احزاب سیاسی کشور هستند


یک عضو هیات مؤسس مجمع متخصصین و نخبگان ایران با اشاره به مصوبه تغییر قانون انتخابات توسط مجلس گفت: شورای نگهبان تنها مرجع تعیین مصادیق رجال سیاسی و مذهبی است و انتظار است که نگذارد در مقابل ثبت نام افراد شناخته شده سدی ایجاد شود.

- ایسنا/لرستان یک عضو هیات مؤسس مجمع متخصصین و نخبگان ایران با اشاره به مصوبه تغییر قانون انتخابات توسط مجلس گفت: شورای نگهبان تنها مرجع تعیین مصادیق رجال سیاسی و مذهبی است و انتظار است که نگذارد در مقابل ثبت نام افراد شناخته شده سدی ایجاد شود.

خسرو نصیری زاده در گفت وگو با ایسنا، اظهار کرد: در رابطه با قانون انتخابات ریاست جمهوری، به عقیده من تنها نهاد رسمی برای رسیدگی به صلاحیت کاندیداها یعنی احراز برخورداری نامزدها از شرایط اصل 115 قانون اساسی جمهوری اسلامی که به رفراندوم عمومی گذاشته شد، شورای نگهبان است.

وی تصریح کرد: می توان برای تعیین مصادیق رجال سیاسی دو نگاه داشت؛ یک نگاه این است که شورای نگهبان در چهارچوب همین قانون اساسی مصادیق را تشخیص بدهد که این بهترین و مناسبت ترین شیوه است و مقام معظم رهبری در ابلاغ سیاست های کلی انتخابات این موضوع را صرفاً به شورای نگهبان واگذار کرده اند.

نکته دیگر این است که در مجلس شورای اسلامی قوانینی وضع می شود که در راستای اجرای اصول قانون اساسی است که با


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

پیش نیاز حضور فعال در انتخابات، احزاب سیاسی کشور هستند

پیش نیاز حضور فعال در انتخابات، احزاب سیاسی کشور هستند