مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 16 بهمن 1399 ساعت 14:402021-02-04بين الملل

ناوشکن آمریکایی از تنگه تایوان عبور کرد


ناوشکن آمریکایی «مک کین» در اقدامی که با واکنش چین همراه خواهد بود و با ادعای حق آزادی دریانوردی، از تنگه تایوان عبور کرد.

- ناوشکن آمریکایی مک کین در اقدامی که با واکنش چین همراه خواهد بود و با ادعای حق آزادی دریانوردی، از تنگه تایوان عبور کرد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر ، رسانه ملی ژاپن در خبری اعلام کرد که ناوشکن یو اس اس جان مک کین آمریکا از تنگه تایوان عبور کرده است.

از زمان روی کار آمدن دولت جو بایدن دموکرات، این نخستین بار است که یک رزم ناو آمریکایی به خود اجازه انجام چنین کاری را می دهد که قطعاً با واکنش چین مواجه خواهد بود.

این در حالی است که ناوگان هفتم نیروی دریایی آمریکا مدعی است عبور از تنگه تایوان یکی از اقدامات معمول دریانوردی است که در پایبندی به تعهد آمریکا به دسترسی آزادانه به ایندوپاسیفیک انجام شده است.

چین به تایوان به عنوان بخشی از تمامیت ارضی خود نگاه می کند حال آنکه تایپه با اتکا به آمریکا راه جدایی طلبی را در پیش گرفته است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازمهر، تنش آفرینی با چین اگرچه در دوره دونالد ترامپ رییس جمهور سابق آمریکا به اوج خود رسید؛ اما ظاهراً جزیی از راهبرد بلند مدت مهار پکن در ایندوپاسیفیک است.

اعزام ناوهای آمریکایی به دریای چین جنوبی و حمایت از جدایی طلبان هنگ کنگی و تایوانی نیز در همین راستا قابل ارزیابی است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ناوشکن آمریکایی از تنگه تایوان عبور کرد

ناوشکن آمریکایی از تنگه تایوان عبور کرد