مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 16 بهمن 1399 ساعت 22:002021-02-04بين الملل

آمادگی مسکو برای عادی سازی روابط با واشنگتن


وزارت خارجه روسیه از تماس تلفنی «سرگیی لاوروف» و «آنتونی بلینکن»، وزرای خارجه روسیه و آمریکا خبر داد که در آن ️طرف روسیه خاطرنشان کرد که مسکو برای عادی سازی روابط خود با واشنگتن آمادگی دارد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک به نقل از ایرنا به نقل از بیانیه وزارت امور خارجه روسیه، لاوروف در اولین تماس تلفنی خود با آنتونی بلینکن ضمن تبریک به وی برای آغاز بکار در مقام وزیر خارجه آمریکا خاطرنشان کرد که مسکو برای گفت و گوی سازنده با واشنگتن در مورد طیف وسیعی از موضوعات آمادگی دارد.

در بیانیه گفته شده است: در راستای گفت و گوی تلفنی اخیر ولادیمیر پوتین و جو بایدن روسای جمهوری روسیه و آمریکا، وزیران خارجه دو کشور از تمدید قرارداد محدودسازی تسلیحات راهبردی تا سال 2026 استقبال کرده و اعلام کردند که این اقدام به بهبودی اوضاع عمومی در عرصه امنیت بین المللی و ثبات راهبردی کمک می کند.

دو طرف سپس موضوع تامین شرایط قابل پیش بینی در عرصه کنترل تسلیحات را باتوجه به خروج آمریکا از پیمان منع موشک های هسته ای کوتاه و میان برد و نیز در رابطه با پیمان آسمان های باز را مطرح کردند.

پیمان منع موشک های هسته ای میان برد همه موشک های هسته ای و متعارف و سکو های پرتاب آن ها را تا فاصله 500 تا 1000 کیلومتر (کوتاه برد) و 1000 تا 5500 کیلومتر (میان برد).


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آمادگی مسکو برای عادی سازی روابط با واشنگتن

آمادگی مسکو برای عادی سازی روابط با واشنگتن