مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 17 بهمن 1399 ساعت 08:002021-02-05سياسي

سرود «خجسته باد این پیروزی» چگونه ساخته شد؟


محمد گلریز درباره ساخت سرود مشهور «خجسته باد این پیروزی» می گوید که این سرود برای دفاع مقدس ساخته شد منتهی چون شعر آن بسیار محکم بود و از نظر هنری در سطح بالایی قرار داشت، - جی پلاس؛ این خواننده درباره ساخت سرود خجسته باد این پیروزی یادآور می شود: از اوایل انقلاب یعنی اواخر سال 1357 به همراه مرحوم استاد حمید سبزواری به عنوان شاعر، احمدعلی راغب آهنگساز و شادروان مجتبی میرزاده تنظیم کننده مشغول به کار شدیم؛ البته پیش از آن هم فعالیت می کردیم و در تدارک ساخت سرودهای انقلابی بودیم ولی پس از انقلاب مشغول به کار شدیم و سرودهای انقلابی را یکی پس از دیگری ساختیم تا اینکه به سال 1359 رسیدیم و جنگ شروع شد.

ایسنا نوشت: او ادامه می دهد: به خاطر دارم دو ـ سه ماه پیش از آزادی خرمشهر و عملیات بیت المقدس، دست اندرکاران جبهه و جنگ و عزیزانی که در رسانه های دفاع مقدس حضور داشتند، به ما ساخت این اثر را سفارش دادند و گفتند که یک پیروزی بزرگ در پیش داریم و می خواهیم که برایش یک سرود ماندگار و خوب ساخته شود.

هر چه از آنها پرسیدیم که مناسبت سرود چیست؟ پاسخی ندادند و تنها گفتند که برای یک پیروزی بزرگ است و از ما خواستند که همه تلاش خود را برای ارائه اثری درخور آن پیروزی کنیم.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سرود «خجسته باد این پیروزی» چگونه ساخته شد؟

سرود «خجسته باد این پیروزی» چگونه ساخته شد؟