مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 18 بهمن 1399 ساعت 04:502021-02-06پزشكي

100 درصد دام های در معرض ابتلا به تب برفکی در گلستان واکسینه شدند


100 درصد دام های سبک و سنگین تا شعاع 10 کیلومتری مرز ایران و ترکمنستان که در معرض ابتلا به بیماری تب برفکی قرار داشتند، - واکسینه شدند.

غلامرضا محرابی در گفتگو با خبرنگارمهر اظهار کرد: در گلستان سایت پرورش میگو چهار هزار هکتاری در گمیشان راه اندازی شده است.

وی افزود: از آنجایی که گلستان در زمینه تامین بچه میگو به استان های جنوبی کشور وابسته است، سال گذشته ویروس لکه سفید در محموله های انتقالی به استان، وارد شد.

محرابی ادامه داد: با مجموعه اقدامات بهداشتی، نظارتی، قرنطینه ای و تشخیصی دامپزشکی در سال 99 بیماری کنترل شده و هیچ علائمی از این بیماری در تولیدات امسال مشاهده نشد.

مدیر کل دامپزشکی گلستان اظهار کرد: آنفلوانزای فوق حاد طیور متاسفانه بیماری مشترک با انسان بوده و تمام اهداف ما این است اگر جای این بیماری مشاهده شد در همان جا معدوم سازی اتفاق بیفتد و به جوامع انسانی منتقل نشود.

وی اضافه کرد: براساس گزارش بهداشت جهانی دام، 70 کشور دنیا در موج 2021 درگیر این ویروس بوده و در 9 استان کشور هم دیده شده است اما بیماری کنترل شده تا صدمات اقتصادی زیادی نداشته باشد.

محرابی گفت: با مجموعه اقدامات دامپزشکی استان توانستیم واحدهای صنعتی حساس مانند مرغ مادر و مرغ تخم گذار را با دوبار واکسینه کردن و همچنین سایر اقدامات قرنطینه ای و بهداشتی


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

100 درصد دام های در معرض ابتلا به تب برفکی در گلستان واکسینه شدند

100 درصد دام های در معرض ابتلا به تب برفکی در گلستان واکسینه شدند