مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 18 بهمن 1399 ساعت 06:302021-02-06پزشكي

وزارت بهداشت: غربالگری جنین در دوران بارداری صددرصد اختیاری است


مدیرکل دفتر مدیریت بیماری های غیرواگیر وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با بیان اینکه غربالگری جنین در دوران بارداری صددرصد اختیاری است، گفت: کادر بهداشت و درمان فقط به مادران توصیه می کنند درصورت تمایل برای انجام تست های اولیه غربالگری اقدام کنند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایرنا از وبدا، افشین استوار درباره غربالگری جنین با بیان اینکه سندرم داون و تریزومی های 13 و 18 شایع ترین ناهنجاریهای ژنتیکی هستند که امکان تشخیص آنها در ابتدای دوران بارداری به صورت همزمان وجود دارد، گفت: منابع علمی توصیه می کنند همه مادران با استفاده از آزمایش های موجود در اوایل دوره بارداری احتمال داشتن جنین با سندرم داون را بررسی کنند و درصورتی که جنین مبتلا باشد از طریق قانونی اقدام به سقط کنند.

وی با تاکید بر اینکه غربالگری سندرم داون در دوران بارداری صد در صد اختیاری است، اظهار کرد: کادر بهداشت و درمان تنها به مادران توصیه می کنند درصورت تمایل برای انجام تست های اولیه غربالگری اقدام کنند.

استوار به مراحل غربالگری اشاره و خاطرنشان کرد: بعد از اینکه تست های اولیه انجام شد احتمال ابتلای جنین به سندرم داون مطرح می شود که براساس آن خطر، اقدامات بعدی انجام می شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

وزارت بهداشت: غربالگری جنین در دوران بارداری صددرصد اختیاری است

وزارت بهداشت: غربالگری جنین در دوران بارداری صددرصد اختیاری است