مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 18 بهمن 1399 ساعت 06:552021-02-06پزشكي

وزارت بهداشت: غربالگری جنین صددرصد اختیاری است


مدیرکل دفتر مدیریت بیماری های غیرواگیر وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با بیان اینکه غربالگری جنین در دوران بارداری صددرصد اختیاری است، - به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک به نقل از وبدا، افشین استوار درباره غربالگری جنین با بیان اینکه سندرم داون و تریزومی های 13 و 18 شایع ترین ناهنجاریهای ژنتیکی هستند که امکان تشخیص آنها در ابتدای دوران بارداری به صورت همزمان وجود دارد، گفت: منابع علمی توصیه می کنند همه مادران با استفاده از آزمایش های موجود در اوایل دوره بارداری احتمال داشتن جنین با سندرم داون را بررسی کنند و درصورتی که جنین مبتلا باشد از طریق قانونی اقدام به سقط کنند.

وی با تاکید بر اینکه غربالگری سندرم داون در دوران بارداری صد در صد اختیاری است، اظهار کرد: کادر بهداشت و درمان تنها به مادران توصیه می کنند درصورت تمایل برای انجام تست های اولیه غربالگری اقدام کنند.

استوار به مراحل غربالگری اشاره و خاطرنشان کرد: بعد از اینکه تست های اولیه انجام شد احتمال ابتلای جنین به سندرم داون مطرح می شود که براساس آن خطر، اقدامات بعدی انجام می شود.

خطر بالا به هیچ عنوان به معنای ابتلای قطعی جنین به سندرم داون و (تریزومی های 13 و 18) نیست و این موضوع به مادران گوشزد می شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

وزارت بهداشت: غربالگری جنین صددرصد اختیاری است

وزارت بهداشت: غربالگری جنین صددرصد اختیاری است