مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 18 بهمن 1399 ساعت 07:102021-02-06سياسي

چرا امام خمینی در فرانسه نماز خود را کامل نخواندند؟


محمدحسن قدیری ابیانه سفیر ایران در مکزیک و استرالیا در دولت های قبل، اوایل دهه 50 در ایتالیا به تحصیل علم مشغول بوده و اولین انجمن اسلامی دانشجویی را در ایتالیا تأسیس کرده است.

- وی برای اولین بار در سال 1357 در نوفل لوشاتو به دیدار امام می رود و سه روز در فرانسه در جوار امام اقامت می کند؛ این عکس مربوط به دیدار اول قدیری ابیانه با امام راحل است.

محمدحسن قدیری ابیانه در خصوص یکی از عکس های خود در محضر حضرت امام خمینی(ره) درگفت وگو با ایسنا اظهار کرد: سال 1351 در 18 سالگی برای تحصیل در رشته معماری عازم ایتالیا و از آنجا نیز فارغ التحصیل شدم، در 20 سالگی یعنی سال 1353 اولین انجمن اسلامی دانشجویی را در ایتالیا تأسیس کردم که این مجموعه تا پیروزی انقلاب به بزرگ ترین تشکل دانشجویی تبدیل شد.

وی ادامه داد: انجمن اسلامی ما عضو اتحادیه انجمن های اسلامی دانشجویان در اروپا و آمریکا بود و جلسه مسئولین انجمن های اسلامی در اروپا که در آلمان در حال برگزاری بود و بنده نیز در آن جلسه حضور داشتم؛ حین برنامه خبر ورود حضرت امام (ره) به پاریس همه جا پیچید بلافاصله جلسه تعطیل شد و هر کس که می توانست خود را به فرانسه رساند.

من که خودم را برای اقامت دو روزه در آلمان آماده کرده بودم نتوانستم به فرانسه بروم برای همین به ایتالیا بازگشتم و پس از آن با جمعی از دوست


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

چرا امام خمینی در فرانسه نماز خود را کامل نخواندند؟

چرا امام خمینی در فرانسه نماز خود را کامل نخواندند؟