مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 18 بهمن 1399 ساعت 07:152021-02-06اقتصادي

کودهای فسقاته و پتاسه از تولیدات کشاورزی حذف می شود


رییس سازمان حفظ نباتات کشور با اشاره به ابعاد مثبت و منفی استفاده از کودها و سموم شیمیایی در محصولات کشاورزی، گفت: تا کنون اقدامات مناسبی در خصوص حذف کودهای فسفاته و پتاسه اتفاق افتاده و امیدواریم این برنامه به صورت پلکانی ادامه داشته باشد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از کرج، کیخسرو چنگلوایی، رییس سازمان حفظ نباتات کشور صبح امروز در مراسم افتتاح خط تولید فرمولاسیون پودر وتابل آفت کش بیولوژیک بایولپ در شهرک گلدشت کرج، گفت: دو سوم از جمعیت سراسر دنیا با فعالیت در حوزه کشاورزی امرار معاش می کنند.

رییس سازمان حفظ نباتات کشور با اشاره به قدمت 10 هزار ساله کشاورزی توسط مردم، ادامه داد: طی این سال ها مردم به این نتیجه رسیدند که برای افزایش بهره وری تولیدات خود چاره ای جز از بین بردن عوامل زیان رسان ندارد.

وی با بیان اینکه نخستین آفت کش در چهار هزار و 500 سال پیش ساخته شده است و امروز به شکل گسترده ای از آفت کش ها دست پیدا کرده ایم، ادامه داد: بعد از جنگ جهانی دوم، استفاده از آفتکش های شیمیایی به دلیل کارایی بالا، ارزان بودن و دسترسی راحت به سرعت در میان کشاورزان باب شد.

این مقام مسؤول با بیان اینکه سموم و آفتکش های شیمیایی ضمن کنترل عوامل خسارت زا، بهره وری در واحد سطح را افزایش می دهند، تصریح کرد: به همین دلیل آفت کش ها مورد استقبال


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کودهای فسقاته و پتاسه از تولیدات کشاورزی حذف می شود

کودهای فسقاته و پتاسه از تولیدات کشاورزی حذف می شود