مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 18 بهمن 1399 ساعت 08:102021-02-06اقتصادي

نیروگاه سبلان با 70 درصد مشارکت داخلی 21 بهمن افتتاح می شود


نیروگاه سیکل ترکیبی سبلان با ظرفیت تولید کل 1440 مگاواتی و مشارکت 70 درصدی بخش داخلی، سه شنبه 21 بهمن ماه افتتاح می شود.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر ، حمید سرداری، مجری طرح های نیروگاهی بیع متقابل شرکت برق حرارتی صبح امروز در نشستی خبری با بیان اینکه نیروگاه سیکل ترکیبی سبلان سه شنبه 21 بهمن ماه سال جاری افتتاح می شود، گفت: در راستای افزایش تولید برق و پاسخگویی به رشد مصرف برق در منطقه استان اردبیل و همچنین با هدف افزایش راندمان نیروگاه های گازی با تبدیل آن به سیکل ترکیبی، احداث واحدهای بخار نیروگاه اردبیل در دستور کار قرار گرفت که در نتیجه این اقدام شاهد افزایش 50 درصدی راندمان این نیروگاه هستیم.

وی افزود: مبنای قانونی قرارداد این نیروگاه بند 19 قانون بودجه کشور در سال 92 بوده و مکانیزم بازگشت سرمایه آن از محل صرفه جویی سوخت است.

به این ترتیب سرمایه گذار اقدام به احداث نیروگاه و تبدیل واحدهای گازی موجود به سیکل ترکیبی کرده است و پس از بهره برداری رسیدن واحدها هزینه سرمایه گذار از محل صرفه جویی سوخت تأمین می شود.

این مقام مسئول با بیان اینکه این نیروگاه دارای شش واحد گازی و سه واحد بخار است اظهار داشت: ظرفیت واحد گازی و بخار در شرایط استاندارد برای هر واحد 160 مگاوات است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نیروگاه سبلان با 70 درصد مشارکت داخلی 21 بهمن افتتاح می شود

نیروگاه سبلان با 70 درصد مشارکت داخلی 21 بهمن افتتاح می شود