مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 18 بهمن 1399 ساعت 08:302021-02-06اقتصادي

وقتی که دست برای آفرینش هنر چله کشی می کند


کارگاه تولید فرش دستباف نظرپور در سنندج واقع در شهرک نایسر مکانی با حداقل امکانات است که اقدام به عملیات رنگرزی پشم و ابریشم، خشک کردن آن، چله کشی نخ، - آماده کردن دار فرش، طراحی و آموزش نقشه و بافت قالی توسط زنان می کند.

اسم تابلو فرش گویای ماهیت آن است؛ تابلویی که از فرش ساخته شده و در ابعاد کوچک تر بافته می شود و جنبه هنری و زیبایی شناسانه آن برجسته تر از سایر ابعادش بوده و به عنوان یک کالای زینتی از دیوار آویخته می شود.

تابلو فرش های دستبافت، نمونه ای از هنر فاخر ایرانی هستند که از دیرباز تاکنون جزء اشیای لوکس و تجملی بوده اند و مانند فرش ارزش افزوده پیدا می کنند و به راحتی به پول نقد تبدیل می شوند.

تابلو فرش دارای طرح های مینیاتور، مذهبی، میوه، طبیعت، آثار باستانی و حیوانات حیات وحش است، تابلو فرش ها همچنین اندازه مشخصی ندارند و می توانند مطابق با میل شخصی بافنده بافته شوند.

اما اندازه های 40 در 60سانتیمتر، 70 در 50سانتیمتر، 60 در 90سانتیمتر، 70 در 100سانتیمتر و 110 در 80سانتیمتر از معمول ترین ابعاد بافت این هنر ارزشمند به شمار می روند.

کارگاه تولید فرش دستباف نظرپور در سنندج واقع در شهرک نایسر مکانی با حداقل امکانات است که اقدام به عملیات رنگرزی پشم و ابریشم، خشک کردن آن، چله کشی نخ، آماده کردن دار فرش، طراحی و آموزش نقشه و با


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

وقتی که دست برای آفرینش هنر چله کشی می کند

وقتی که دست برای آفرینش هنر چله کشی می کند