مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 18 بهمن 1399 ساعت 09:552021-02-06بين الملل

نخست وزیر تاجیکستان به روسیه سفر می کند


نخست وزیر تاجیکستان در رأس یک هیأت بزرگ با هدف شرکت در اجلاس کمیسیون دولتی همکاری های اقتصادی این کشور و روسیه به «مسکو» می رود.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار خبرگزاری فارس در دوشنبه، قاهر رسول زاده نخست وزیر تاجیکستان در رأس یک هیأت بزرگ به روسیه سفر می کند.

 هدف از این سفر شرکت در نشست کمیسیون بین دولتی همکاری های اقتصادی تاجیکستان و روسیه که قرار است روزهای 8-9 فوریه در شهر مسکو برگزار شود، اعلام شده است.

گفته می شود طی این نشست علاوه بر تعامل تجاری و اقتصادی، همچنین موضوع از سرگیری ارتباط هوایی بین دو کشور و بازگشت مهاجران کاری و تاجیک به روسیه بررسی خواهد شد.

در این اجلاس همچنین مسئله دانشجویان تاجیک که در دانشگاه های روسیه تحصیل می کنند و بنابر پاندمی کرونا نمی توانند به محل تحصیل خود برگردند، مورد بحث و بررسی طرفین قرار خواهد گرفت.

  همکاری های تجاری و اقتصادی، به ویژه تعامل در حوزه مجتمع سوخت و انرژی، صنایع معدنی و فرآوری، بخش کشاورزی، همکاری های فرهنگی و بشردوستانه از دیگر موضوعاتی است که طی این نشست بررسی خواهند شد.

ریاست هیات تاجیکی در این نشست را قاهر رسول زاده نخست وزیر تاجیکستان و هیات روسی را الکسیی آورچوک معاون نخست وزیر روسیه بر عهده خواهند داشت.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نخست وزیر تاجیکستان به روسیه سفر می کند

نخست وزیر تاجیکستان به روسیه سفر می کند