مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 18 بهمن 1399 ساعت 11:502021-02-06سياسي

اسطرلاب موزه بریتیش در گز برخوار


شهردار گز برخوار، از ساخت نمادین اسطرلاب کهن زمان صفویه موجود در موزه بریتیش بریتانیا و نگهداری آن در موزه مردم شناسی واقع در فرهنگسرای ادیب برومند خبر داد.

- ایسنا/اصفهان شهردار گز برخوار، از ساخت نمادین اسطرلاب کهن زمان صفویه موجود در موزه بریتیش بریتانیا و نگهداری آن در موزه مردم شناسی واقع در فرهنگسرای ادیب برومند خبر داد.

محمود بخشی در حاشیه آیین رونمایی از نماد اسطرلاب دوره صفویه که در چهل و دومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی با حضور مسئولان شهرستان برگزار شد، در گفت وگو با ایسنا، با اشاره به قدمت تاریخی و فرهنگی گز برخوار، اظهار کرد: تلفیق ذوق، هنر و علم مردمان ادیب، هنر دوست و هنرپرور گز برخوار در اسطرلابی تجلی یافته که در زمان صفویه توسط دو برادر عبدالعلی و محمدباقر بن رفیع جزی ساخته شده و اکنون در موزه بریتیش بریتانیا نگهداری می شود.

وی با بیان اینکه در دوران کهن، اسطرلاب برای تعیین دقیق زمان و مکان طلوع و غروب ماه، اندازه گیری ارتفاع کوه ها و پهنای رودخانه ها و .

مورد استفاده بوده است، افزود: این اسطرلاب نمادی از نمونه اصلی موجود در موزه بریتیش بریتاتیا با طرح محدثه متین نسب توسط محمد دماوندی در مدت 6 ماه ساخته شده و در موزه مردم شناسی شهر گز برخوار در فرهنگسرای ادیب برومند نگهداری می شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اسطرلاب موزه بریتیش در گز برخوار

اسطرلاب موزه بریتیش در گز برخوار