مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 18 بهمن 1399 ساعت 15:302021-02-06سياسي

نگرانی اصلی اصولگرایان برای انتخابات 1400 چیست؟


در چند ماه مانده به انتخابات 1400، تغییر و تحولات درونی جریان اصولگرایی از 98 تاکنون، مساله وحدت میان آنان را با چالش های تازه ای مواجه کرده است.

- اکنون قالیباف به عنوان رهبر جریان نواصولگرایی با حفظ فاصله خود با اصولگرایان، با طیفی از جبهه پایداری همراهی نشان می دهد.

در جبهه پایداری به عنوان طیفی که در سال های اخیر در معادلات اصولگرایی وزنه ای تاثیرگذار بوده است، نشانه هایی از انشقاق دیده می شود.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازجماران؛ ایرنا نوشت: اصولگرایان به پیروزی در سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری امید بسیاری دارند.

این در حالی است که دست یابی به وحدت بر سر سازوکارهای انتخاباتی در میان طیف های گسترده این جریان با چالش های بسیاری مواجه است.

پیروزی اصولگرایان در یازدهمین دوره انتخابات مجلس در اسفند 1398، افزون بر کاهش معنادار نرخ مشارکت و رد صلاحیت اصلاح طلبان، در شرایط اجماع طیف های مختلف این جریان در دقیقه 90 رقابت ها شکل گرفت؛ اجماعی که هرچند دیر و به سختی حاصل شد، ولی توانست اکثریت کرسی های پارلمان را از آنِ اصولگرایان کند.

اگر سازوکار اجماعی اصولگرایان در انتخابات 98 در دقیقه 90 به نتیجه نمی رسید، می توانستیم وحدت را حلقه گمشده اصولگرایان در دهه 90 بدانیم.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نگرانی اصلی اصولگرایان برای انتخابات 1400 چیست؟

نگرانی اصلی اصولگرایان برای انتخابات 1400 چیست؟