مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 18 بهمن 1399 ساعت 18:252021-02-06اجتماعي

آموزش و پرورش برای دانش آموزان اتیسمی چه کرده است؟


رییس سازمان آموزش و پرورش استثنایی در نشست با تشکل های فعال در حوزه افراد دارای طیف اتیسم، از رشد 2500 درصدی پوشش تحصیلی دانش آموزان طیف اتیسم خبر داد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه تعلیم و تربیت خبرگزاری فارس، سید جواد حسینی رییس سازمان آموزش و پرورش استثنایی با بیان اینکه اتیسم، اختلال عصبی رشدی است که در سه سال اول زندگی نمایان می شود، گفت: مهم ترین علائم اتیسم، نقص در برقراری ارتباط، مشکل در تعامل اجتماعی و وجود الگوهای تکراری در رفتار، علایق و فعالیت هاست.

 وی با بیان اینکه بر اساس DSM-5 سطح شدت برای اختلال طیف اتیسم در سه سطح معرفی می شود، گفت: سطح 1 نیازمند حمایت، سطح 2 حمایت زیاد و سطح 3 حمایت بسیار زیاد است که آموزش و پرورش استثنایی در سطوح 1 و 2 دانش آموزان را تحت حمایت و پوشش قرار می دهد و در سطح 3 زیرپوشش بهزیستی قرار می گیرند.

 وی با بیان اینکه هم اکنون 48مدرسه خاص اتیسم و 327 کلاس خاص اتیسم در 227 مدرسه پسرانه و 100 مدرسه دخترانه در سطح کشور وجود دارد، اظهار کرد: 14 مدرسه اتیسم در کشور در حال ساخت است و در هر استان حداقل یک مدرسه اتیسم به شکل الگویی مناسب سازی خواهد شد.

رییس سازمان آموزش و پرورش استثنایی با بیان اینکه دانش آموزان اتیسم تحت پوشش به 4 گروه تقسیم می شوند، گفت: 2 هزار و 79 دانش آموزان اتیسم، کم توان ذهنی نیز هستند، 200 دان


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آموزش و پرورش برای دانش آموزان اتیسمی چه کرده است؟

آموزش و پرورش برای دانش آموزان اتیسمی چه کرده است؟