مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 18 بهمن 1399 ساعت 22:152021-02-06سياسي

96 درصد جمعیت 10 تا 49 سال، باسواد هستند


وزیر آموزش و پرورش با اشاره به اینکه هدف گذاری اصلی سواد آموزی کشورمان بر روی جمعیت فعال 10 تا 49 سال است، گفت: 96 درصد این جمعیت، باسواد هستند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر به نقل از صداوسیما، محسن حاجی میرزایی با حضور در برنامه گفت و گوی ویژه خبری شنبه شب شبکه دو سیما افزود: امیدواریم با برنامه ریزی های انجام شده, بتوانیم 4 درصد دیگر را هم تحت پوشش با سوادی قرار دهیم.

وی ادامه داد: نسبت باسوادی در جمعیت بالای 6 سال, 90 درصد است در حالی که این رقم در زمان پیروزی انقلاب 47 و نیم درصد بود.

حاجی میرزایی با اشاره به اینکه نهضت سواد آموزی در کشورمان فراز و نشیب هایی داشت، اضافه کرد: این نهضت در دوره ای شتاب گرفت و هر قدر به سمت عددهای نهایی می رویم؛ جمعیت پراکنده تر و کار دشوارتر می شود.

وی اضافه کرد: همکاران ما در سازمان نهضت سواد آموزی همه تلاش خود را انجام می دهند تا هر چه زودتر شاهد محو بی سوادی باشیم.

وزیر آموزش و پرورش گفت: برای محو بی سوادی, مهم این است ورودی به بی سوادی, بسته شود یعنی کسانی که به سن تحصیل می رسند به آموزش دسترسی داشته باشند و ترک تحصیل نداشته باشند.

حاجی میرزایی افزود: برای تحت پوشش قرار دادن کسانی که به سن تحصیل رسیده اند، امکانات خود و برخی نهادها و دستگاه های دیگر را بسیج کردیم و این افراد با همکاری ثبت احوال


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

96 درصد جمعیت 10 تا 49 سال، باسواد هستند

96 درصد جمعیت 10 تا 49 سال، باسواد هستند